ציוד לריפוי בעיסוק

ציוד לריפוי בעיסוק

ריפוי בעיסוק הוא ענף טיפולי העוסק בבנייה ו/או בשיקום של יכולות ומיומנויות, אשר נדרשות לצורך תפקודו היום יומי  של אדם. טיפול באמצעות ריפוי בעיסוק מחבר בין שיקום קוגניטיבי לשיקום פיזי, מחזק את התפקוד העצמאי של המטופל ומשפר את איכות החיים שלו, במגוון תחומי התפתחות.

טיפולי ריפוי בעיסוק משמשים להליכי שיקום וריפוי בגין קשיים תפקודיים שמקורם במחלה או תאונה, אירוע מוחי ופגיעה מוחית, לרבות פגיעות חוט שדרה, וכן כחלק ממערך הטיפול בבעלי שיתוק מוחין ומטופלים המצויים על הספקטרום האוטיסטי. בנוסף, טיפול רפואי בעיסוק יינתן לנפגעי טראומה,  דלקת פרקים, מאותגרי נפש ואחרים, למטרת שיקום של מגבלות פיזיות וקוגניטיביות, קשיים רגשיים וקשיי עיבוד חושי. לא זאת אף זאת, טיפולים אלה מוכרים מתחום התפתחות הילד, זאת בזכות תפיסה של מערכות הבריאות בישראל שאיתור ומתן מענה רפואי הולם בבעיות ובליקויים בתפקוד בגיל צעיר יביאו לשיפור ולריפוי בצורה יעילה יותר.

כיצד מבוצעים טיפולי ריפוי בעיסוק

טיפולי ריפוי בעיסוק ניתנים במרפאות שיקום ייעודיות, על ידי מטפלים מוסמכים בעלי התמחות בענף ותתי התמחויות רלוונטיות. ההליך הטיפולי מותאם אישית ומבוסס על אבחון, הערכה מקיפה של היכולות והמגבלות של המטופל, המלצות רפואיות ומטרות ייעודיות לכל הליך טיפולי.

תכנית הטיפול עשויה לכלול תרגול פיזי של פעולות המהוות אתגר, חיזוק שרירים ושליטה במיומנויות, התמודדות עם קשיי עיבוד חושי באמצעות מגע על חומרים, ומרקמים, חשיפה מדורגת לצלילים, הדמיה לצרכי ריאקציה של סיטואציות שונות וכלים נוספים.

כאמור, טיפולי ריפוי בעיסוק מבוססים על התאמת מערך הטיפול לצרכי המטופל. שימוש בכלים ובציוד מתאימים, כמו גם בניית מערכת יחסי אמון ושיתוף פעולה עם המטופל, הינה בסיס להצלחת הטיפול. האפקטיביות שבשילוב טיפולי ריפוי בעיסוק בהליכי שיקום תפקודי טמונה בראייה הוליסטית ובהליך שיקומי המתייחס הן לצרכי השיקום הפיזי והן לאתגרים ולקשיים הרגשיים של המטופל.

סוגי ציוד לריפוי בעיסוק

הביקוש הרב והמודעות ליתרונות שבטיפולי ריפוי בעיסוק הביאו מטפלים רבים לפתיחת מרפאות ריפוי בעיסוק עצמאיות, תוך עיצוב המרפאה בהתאמה לסוג הטיפול והשיקום שהיא מציעה למטופלים, ואבזור המרפאה במגוון סוגי ציוד ומכשירים המשמשים לטיפולי ריפוי בעיסוק. באחרונה אף נרשמת מגמה של ריפוי בעיסוק בסביבתו של המטופל וללא נוכחות מטפל, תוך תקשורת רציפה מבוססת טכנולוגיה המספקת מידע אודות שינויים במצבו של המטופל.

בין סוגי המכשירים והאביזרים למרפאות ריפוי בעיסוק:

ציוד ריפוי בעיסוק לגפיים עליונות ותחתונות ומוטוריקה עדינה- מכשירים ייחודיים לטיפול בליקויי תפקוד מוטורי. מכשירים אלה כוללים מערכת חיישנים מתקדמת המודדת את טווח התנועה של המטופל, מערכת רובוטית אקטיב-פאסיב לתרגול תנועה טבעית של גפה עליונה, מערכת מתקדמת לשיקום כנגד גרביטציה, וכן כפפה ייעודית ופדים מתקדמים לחישה ולתרגול מוטוריקת אצבעות. אמצעים מוכרים אחרים הינם קוביות, מכשירי אחיזה, מלקחיים במידות שונות וצעצועים ורכיבים קטנים לתרגול משחק ואיסוף, ערכות השחלה ומיון של חרוזים.

 

אביזרי שיווי משקל ויציבה– לוחות שיווי משקל מבוססי טכנולוגיה המאפשרים עבודה של שיווי משקל ושמירת מרכז מסה. קיימים גם לוחות מעץ או מפולימר בגדלים שונים, כדורי פיזיו, משטחי עמידה מסתובבים,  כולם לחיזוק שיווי המשקל.

ציוד לטיפול בקשיי תחושה ומגע– ציוד לטיפול בהפרעות עיבוד חושי, נדנדות חושיות, תעלות מישוש, שמיכות ומחצלות חושיות מחומרים ייעודיים ומותאמים אשר מסייעים לוויסות חושי, לעיבוד ותרגום מגע ותחושה ולריאקציה עם גירויים חושיים.

מכשירי עזר לניידות– רתמות כתפיים, מקביליות תמיכה, מסלולי הליכה ותנועה, לשיפור ולשיקום תפקודי הליכה וניידות. בין מכשירינו, פתרונות טכנולוגים המאפשרים תרגול תוך תמיכה במשקל הגוף (BWS).

ציוד ריפוי בעיסוק לילדים– משחקים מחומרים שונים, אביזרי טיפול ושיקום לבעיות גפיים עליונות ותחתונות בהתאמה של מידות שונות, מוצרים סנסוריים, אזניות מפחיתות רעש, מסלולי אדניות לתרגול שיווי משקל, סליפיבאמפ.

גומיות אימון וכושר– מגוון גומיות בעלות לולאות ומבנה מותאם לביצוע תרגילי חיזוק ועבודה על שרירים, בהתאמה לליקויים ולאתגרים פיזיולוגיים, לבניית יכולת מוטורית ושליטה בשרירים שונים.

אמבטיות סדים– מיכלי אחסון ניידים מנירוסטה בגדלים שונים, המשמשים לצרכי שיקום והחלמה של גפיים עליונות ותחתונות, באמצעות השריה במים חמים המצויים בזרימה ובתנועה, ויוצרים אפקט של הרגעה והפחתת מתח בשרירים באזור הפגוע.

כריות חימום– כריות חימום בעלות ריכוז גבוה של לחות, המחוממות באמצעות מכשיר הידרו קולטר לשליטה מיטבית בטמפרטורה וללכידה תרמית של הטמפרטורה הרצויה לאורך זמן, לטיפול בנוקשות שרירים ובכאב כרוני.

 

טיפולי ריפוי ועיסוק- תרגול ביתי

יעילותם של תרגילים ופעולות בתחומי הריפוי בעיסוק גוברת בזכות התמדה ותרגול, ומטפלים רבים  מטילים על המטופל שיעורי בית, ומשלבים לצד הטיפול במרפאה גם הדרכה אישית לביצוע תרגילים ומשימות בסביבה הביתית, בדגש על יישום נכון ואפקטיבי ובטיחות מלאה. התרגול הנוסף בסביבה הביתית מסייע להתקדמות המטופל, לחיזוק טונוס השרירים ולשימור המיומנות הנרכשות בטיפול.

ציוד ביתי לטיפולי ריפוי בעיסוק מאפשר למטופלים את ההתקדמות וההתמדה היום יומית, ללא תלות בשעות הפעילות והתורים במרפאה, ונגיש לרכישה ולאחסון.

חברת חגי מד מכשור רפואי וסיעודי בע"מ, עוסקת בייבוא, שיווק ומתן שירות למרכזים רפואיים ובתי חולים, מרפאות, מכוני שיקום, מתחמי אימון ואחרים. החברה שמה לה למטרה להביא את מיטב המכשור, הטכנולוגיות והציוד הרפואי מבית מיטב היצרנים בעולם, לרבות ציוד מתקדם למרפאות ריפוי בעיסוק ומרפאות כאב ומרכזי שיקום, וכן שיווק של ציוד שיקום וריפוי בעיסוק ביתי למטופלים.  מומחי החברה מלווים ומייעצים לכל לקוח, ומסייעים בהתאמה של פתרונות מתקדמים, מוצרי איכות, מכשירים וטכנולוגיות חדשניים, העומדים בדרישות התקנים המחמירים ביותר, וכוללים אחריות ושירות לתקופות ממושכות.

שתפו עם חברים
04-8411003
04-8411137
,המעפילים 27, א.ת עיר גנים .ת.ד 413, קרית אתא
Skip to content